La situació d’emergència sanitària en la que ens trobem ens ha portat a replantejar el model de consum, l’oferta, la relació amb els clients i clientes i trobar la manera de seguir amb l’activitat tot i el tancament d’alguns establiments. Això ha afectat una gran part del comerç de proximitat, que s’ha hagut de re-inventar i fer adaptacions en la seva activitat per seguir endavant.

Hem demanat l’experiència als comerços que tenen el Distintiu Comerç Verd per conèixer com s’han adaptat a la situació i quines noves dinàmiques han adoptat. Molts dels comerços amb el distintiu han optat per la venta online per poder continuar amb l’activitat.

Des de El Safareig de Gràcia ens expliquen com aquesta situació els ha servit d’empenta per fer realitat una idea que feia temps que tenien. Gràcies a un sistema de missatgeria han pogut seguir amb el foment de la reutilització d’envasos en la venta a domicili dels seus productes a granel d’higiene i neteja.

René, una botiga d’electrodomèstics, ens expliquen que han hagut de tancar l’espai on oferien tallers, cursos, demostracions de producte i assessoraments personalitzats en salut de la llar. Però la botiga segueix en marxa i aquesta situació els ha servit per impulsar la venta a través de whatsapp on poden seguir assessorant personalment i s’han replantejat fer les activitats en un entorn natural.