El fet de tenir el servei de donar informació ambiental dels aparells electrònics amb una atenció al client personalitzada ens fa ser únics dins el nostre sector”

 

L’Alfred de René, informa als clients sobre criteris ambientals útils a l’hora de comprar electrodomèstics.

El pare de l’Alfred va començar fabricant ràdios al menjador de casa seva. Després dels seus primers invents amb les ràdios i els estudis que va realitzar al voltant dels aparells electrònics, finalment va muntar una fàbrica al carrer Portal Nou de Barcelona, molt a prop de la tenda que tenen actualment.

Però va ser l’any 2009 quan, a l’entrar els fills al negoci amb una nova perspectiva més moguda per la consciencia personal i l’entorn, van decidir fer el canvi de tenir un negoci amb més responsabilitat, analitzant conceptes com el consum responsable i l’eficiència energètica des del secor dels electrodomèstics.

La forma que tenen de tractar l’electrodomèstic es basa molt en l’estudi, la reflexió de tots els seus productes que venen, d’on vénen, com s’han fabricat, etc. i al veure que tota aquesta informació era difícil d’obtenir, l’Alfred i els seus germans van decidir un estiu fer un viatge per Europa per anar visitant una per una fàbriques d’allà. D’aquesta manera van poder descobrir què significava la fabricació d’un electrodomèstic. A partir d’aquí, amb aquesta informació van començar a fer la seva selecció de productes que creien que tenien uns requisits importants com l’eficiència energètica, el baix consum o la qualitat i durabilitat.

Més enllà d’aquestes característiques, des de René també valoren la fabricació. Donen preferència a fàbriques locals ja que tot el que és importat d’altres països comporta el cost ambiental de les emissions que comporta el transport.

A partir d’aquí, transmeten als seus clients totes aquestes idees ajudant-lo a escollir l’electrodomèstic. Fan un anàlisi segons la petició i li transmeten al client que, a partir d’aquí, ell té lliure elecció per optar per un aparell més o menys responsable. El preu moltes vegades hi va lligat.

Des de René expliquen que per a ells, el fet de donar aquest servei d‘informació i atenció al client, no només els omple, sinó que els hi serveix com a alternativa de negoci. Hi ha dificultat en trobar aquest tipus d’informació i resulta que al final s’han trobat que són una mica únics en aquest aspecte respecte la competència.

L’Alfred anima a qualsevol comerciant a tenir iniciatives i pràctiques de l’estil o similars a la seva, primer de tot per satisfacció personal i després pel feedback que es rep del client que considera molt positiu i que converteix la feina en feina molt agradable.

Conclou que a nivell personal, es troba amb una energia, unes ganes de treballar, investigar, buscar productes nous i moltes ganes de tirar endavant que no són fàcils d’aconseguir avui en dia en un comerç de proximitat.