Alimentación Carmen

“El producte ecològic és un factor diferenciador de qualitat en un comerç”

La venda de productes ecològics va començar per la demanda d’alguns clients, i al veure que aquest era un factor  diferenciador que interessava treballar van anar augmentant l’oferta, fins a arribar a ser una convicció personal.

L’Agustí i la Cele d’Alimentación Carmen expliquen que van entrar al mercat ecològic ja que és un mercat que atrau, és sostenible i de major qualitat.

Aquests tipus de productes han atret a  un públic més jove i implicat, que es preocupa per fer un consum més sostenible i respectuós amb el medi ambient, que s’ha sumat al públic habitual de la botiga.

A la botiga treballen el producte ecològic a demanda, fet que els hi permet reduir el malbaratament i comprar només el que saben que vendran. El primer producte va ser el pollastre ecològic, i poc a poc van anar introduint altres productes com les croquetes, la carn de gall d’indi, els ous, la fruita i la verdura. A mesura que la gent va anar provant els productes van començar a demanar-los amb més freqüència, i això els ha portat a anar ampliant l’oferta de productes ecològics.

Segons l’Agustí, els beneficis del mercat ecològic passen, sobretot, per un producte diferenciador i de qualitat. Que a més, aporta un nou públic i beneficis econòmics al comerç.

Destaca també que el fet d’introduir productes ecològics al petit comerç permet fer un consum més sostenible, que es basa en comprar el necessari, a granel i de proximitat.

Des d’Alimentación Carmen creuen que tot el petit comerç hauria d’incorporar el producte ecològic i de proximitat. Exposen que hi ha molts proveïdors i fer-ho per demanada facilita molt el procés.
Coneix més sobre l’experiència d’Alimentación Carmen visitant la seva fitxa o llegint l’entrevista completa.