El fet de tenir el servei de donar informació ambiental dels aparells electrònics amb una atenció al client personalitzada ens fa ser únics dins el nostre sector”

L’Alfred de René informa als clients sobre criteris ambientals útils a l’hora de comprar electrodomèstics.

El pare de l’Alfred va començar fabricant ràdios al menjador de casa seva. Després dels primers invents i els estudis que va realitzar sobre aparells electrònics, finalment va muntar una fàbrica al carrer Portal Nou de Barcelona, molt a prop de la botiga que tenen actualment.

Però va ser l’any 2009 quan van entrar els fills al negoci amb una nova perspectiva més moguda per la consciència personal i l’entorn. En aquest moment van decidir fer el canvi a un negoci amb més responsabilitat, analitzant conceptes com el consum responsable i l’eficiència energètica des del secor dels electrodomèstics.

La forma que tenen de tractar l’electrodomèstic es basa en l’estudi i la reflexió de tots els seus productes; d’on vénen, com s’han fabricat, la qualitat ambiental i les condicions laborals dels fabricants, etc. Al veure que tota aquesta informació era difícil d’obtenir, l’Alfred i els seus germans van decidir fer un viatge per Europa per visitar fàbriques d’altres països. D’aquesta manera van poder descobrir què significava la fabricació d’un electrodomèstic i van recollir molta informació que els va permetre començar a fer una selecció de productes d’alta eficiència energètica, baix consum, bona qualitat i durabilitat. 

Més enllà d’aquestes característiques, des de René també valoren la fabricació. Donen preferència a fàbriques locals ja que tot el que és important d’altres països es compensa amb el cost ambiental de les emissions que comporta el transport.

A partir d’aquí, transmeten als seus clients totes aquestes idees ajudant-los a escollir l’electrodomèstic que els hi anirà millors la petició i sempre poden optar per un aparell més o menys responsable. El preu moltes vegades hi va lligat.

Des de René expliquen que per a ells el fet de donar aquest servei d’informació i atenció al client, no només els omple, sinó que els hi serveix com a alternativa de negoci. Hi ha dificultat en trobar aquest tipus d’informació, però al final s’han trobat que són una únics respecte la competència.

L’Alfred anima a qualsevol comerciant a tenir iniciatives i pràctiques de l’estil o similars. Ell valora molt la satisfacció personal i el feedback que es rep del client, que és positiu i fa la feina molt més agradable.

Conclou que a nivell personal es troba amb una energia, unes ganes de treballar, investigar, buscar productes nous i de tirar endavant que no són fàcils d’aconseguir avui en dia en un comerç de proximitat.

Coneix més sobre l’experiència de René electrodomèstics visitant la seva fitxa o llegint l’entrevista.